آیا ایمپلنت پس می زند؟

در جواب سوال آیا ایمپلنت پس می زند؟ باید گفت خیر. ایمپلنت پس نمی زند زیرا پایه آن از تیتانیوم است. دلیل استفاده از تیتانیوم این است که این فلز در بدن علائم آلرژیک نخواهد داد. اما چرا یک جراحی ایمپلنت موفقیت آمیز نیست به عوامل بیرونی مرتبط است. پس در صورتی که ایمپلنت شما موفقیت آمیز نبود و یا به اصطلاح دچار پس زدن ایمپلنت شدید بهتر است دلیل آن را در موارد زیر بیابید.

در طول زمانی که منتظر جوش خوردن ایمپلنت هستید باید از غذاهای فوق نرم استفاده کنید. سلول های لثه بسیار فعال هستند و با کوچترین جابجایی پایه بر اثر خوردن غذاهای سفت و وارد آمدن کوچکترین ضربه سلول ها تکثیر شده و پایه عملا در محل مناسب خود جوش نخواهد خورد. در صورت بروز چنین مشکلی اصطلاحا ایمپلنت پس می زند.

• عدم استفاده از داروی آنتی بیوتیک

یکی از عمده دلایل پس زدن ایمپلنت مصرف نکردن آنتی بیوتیک است. آنتی بیوتیک ها باید دقیقا در زمان مشخص هر 8 ساعت و یا هر 12 ساعت یک بار مصرف شوند. در صورتی که مصرف آنها به موقع صورت نگیرد اثری نخواهند داشت. با عدم مصرف درست آنتی بیوتیک عفونت در لثه ایجاد شده و عملا ایمپلنت پس می زند.

بین 2 تا 6 ماه زمانی که برای جوش خوردن پایه در دهان زمان نیاز است باید از مسواک نرم برای مسواک زدن استفاده کنید. روزهای اول از محلول دهان شویه استفاده کنید اما بعد از بهبود بخیه ها باید مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را شروع کنید. سعی کنید بهداشت دهان خود را رعایت نمایید تا عفونت در دهان ایجاد نشود.

• عدم مهارت پزشک

پزشک در زمان کاشت پایه آن را باید به درستی در فک قرار دهد. در صورتی که پزشک در کار خود مهارت نداشته باشد ممکن است ایمپلنت پس بزند.

• کشیدن سیگار

استعمال دخانیات یکی از دلایل پس زدن ایمپلنت است. فردی که برای جوش خوردن پایه انتظار می کشد تعداد سیگار خود را در روز باید به زیر 3 تا 5 عدد کاهش دهد.

علائم پس زدن ایمپلنت

با اینکه پس زدن ایمپلنت به ندرت پیش می آید اما در صورتی که در لثه خود پایه ایمپلنت را مشاهده نمودید و یا در دهان خود علائم عفونت احساس کردید باید برای بررسی مشکل به پزشکتان مراجعه نمایید. در صورتی که به صورتتان ضربه ای وارد شد و یا بر اثر جویدن شی سخت احساس درد و ناراحتی در قسمت ایمپلنت شده مشاهده نمودید باید با پزشکتان مشورت نمایید. بعد از اتصال روکش اگر در زمان جوبدن غذا لق شدن دندان ایمپلنت شده را احساس کردید بهتر است بلافاصله با پزشک خود مشورت نمایید. پس می توان علایم پس زدن ایمپلنت را در سه مورد خلاصه نمود.

• درد و تورم در ناحیه ایمپلنت شده
  • احساس لق شدن ایمپلنت
  • ورم و ایجاد عفونت در لثه

درمان پس زدن ایمپلنت

در صورتی که پزشک تایید نمود که درمان ایمپلنت شما موفق نبوده هر چه سریعتر باید برای درمان آن اقدام نمایید. پزشک در صورت مشاهده عفونت و التهاب ابتدا سعی دارد با تجوز دارو و همچنین برداشتن عفونت و التهاب کمی درد و ورم دندان را کاهش دهد. ممکن است روکش دندان برداشته شود و بعد از درمان پایه مجددا نصب گردد. بعد از از بین روفتن عفونت پزشک پایه را در محل اولیه خود قرار داده و سعی می کند پایه را بازسازی نماید. اما در صورتی که پایه امکان ترمیم نداشت باید آن را خارج نموده و بعد از مدتی پایه دیگری نصب شود.

کلینیک تخصصی ایران زمین سعی دارد با انتخاب بهترین کادر پزشکی رضایتمندی شما را به دست بیاورد. و در جواب سوال آیا ایمپلنت پس می زند؟ باید گفت این اتفاق در کلینیک ایران زمین اتفاق نخواهد افتاد.