تاثیر مصرف آنتی بیوتیک در ایمپلنت

تاثیر مصرف آنتی بیوتیک در ایمپلنت دندان بسیار زیاد است؛ چرا که در زمان انجام ایمپلنت و کاشت پایه ایمپلنت در لثه پزشک مانند یک جراحی دندان لثه را برش می دهد. از آنجایی که ایمپلنت یکی از بهترین روش های جایگزین نمودن دندان خارج شده از دهان است، باید مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت را جدی بگیرید. یکی از مهمترین توصیه ها برای بعد از کاشت پایه استفاده منظم و دقیق آنتی بیوتیک است. شما به عنوان یک بیمار باید آنتی بیوتیک تجویز شده را دقیقا در زمان تعیین دشه مصرف نمایید تا بتوانید نتیجه درستی از این کار بگیرید. اما اگر آنتی بیوتیک را به موقع مصرف نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

نتایج عدم استفاده از آنتی بیوتیک

بعد از کاشت پایه ایمپلنت در دهان پزشک برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز می کند. نوع آنتی بیوتیک و دز مصرفی آن بسته بیمار توسط پزشک تعیین می شود. بیمار باید تمامی تعداد انتی بیوتیک تجویز شده را دقیقا در زمان گفته شده مصرف نماید. با اینکار از عفونت زخم ایجاد شده و همچنین پایه کاشته شده در لثه جلوگیری می شود. اگر به هر دلیلی مصرف آنتی بیوتیک را نادیده گرفتید و پایه ایمپلنت عفونت کرد باید بدانید که خود را دچار دردسر شده اید. ایمپلنت در صورت عفونت عملا پس زده است و پزشک ناچار است پایه را از دهان خارج نماید. با خارج نمودن پایه باید مصرف آنتی بیوتیک را از سر بگیرید تا غفونت ایجاد شده از بین برود. در نهایت پزشک با کاشت مجدد پایه در لثه کار را از ابتدا شروع می کند. شما باید مجددا مصرف آنتی بیوتیک را از سر بگیرید تا از ایجاد عفونت مجددا پیشگیری کنید.

نتایج عدم استفاده از آنتی بیوتیک

علائم عفونت ایمپلنت دندان

بهتر است اگر علاقه ای به مصرف آنتی بیوتیک ندارید علائم عفونت ایمپلنت را بدانید و گوش بزنگ باشید تا با مشاهده اولین نشانه های عفونت مصرف آنتی بیوتیک را آغاز نمایید.

• بوی بدن دهان

اگر بعد از انجام ایمپلنت احساس کردید دهانتان بوی بد گرفته است بهتر است به عفونت ایمپلنت نیز فکر کنید.

• مشاهده آبسه

یکی از مهمترین علائم عفونت ایمپلنت مشاهده آبسه است. با مشاهده آبسه باید کفت عفونت دندان ایمپلنت شد حتمی است و برای درمان آن حتما باید به پزشکتان مراجعه کنید.

• تب

تب مهمترین علامت عفونت است. عفونت در صورتی که وارد جریان خون شود بیمار دچار تب می شود.

• قطع نشدن خونریزی

در صورتی که بعد از کاشت پایه تا 24 ساعت بعد همچنان خونریزی ایمپلنت متوقف نشد حتما دندان شما دچار عفونت شده است.

• تورم صورت

در صورتی که ورم صورتتان بعد از ایمپلنت کاهش نیافت امکان بروز عفونت قوی می شود.

دلایل ایجاد عفونت ایمپلنت دندان

با اینکه تاثیر مصرف آنتی بیوتیک در ایمپلنت دندان بسیار پر رنگ است اما تنها دلیل ایجاد عفونت عدم استفاده از آنتی بیوتیک نیست. دلایلی دیگری نیز وجود دارد که باعث ایجاد ایمپلنت در دهان می شود.

از مهمترین دلایل عفونت دندان ایمپلنت شده عدم تبحر و مهارت پزشک در کاشت پایه ایمپلنت است. در صورتی که پایه ایمپلنت در مکان مناسب در لثه قرار نگیرد احتمال دارد که ایمپلنت عفونت نماید. در صورتی که بیمار از آنتی بیوتیک ها استفاده کند این پایه در زمان اتصال تاج ایمپلنت ایراد خود را نشان می دهد.

از دیگر دلایل عفونت دندان کیفیت پایین پایه ایمپلنت است. در صورتی که از ایمپلنت های چینی، پاکستانی و هندی استفاده نموده اید باید گفت احتمال عفونت در دندان شما بیشتر از برندهای دیگر است. این برندها از پایه های تیتانیومی نا مرغوب استفاده می کننند.

کلینیک تخصصی ایران زمین در زمینه کاشت ایمپلنت خدماتی کامل و استاندارد ارائه می دهد. این کلینیک با کادری مجرب سعی دارد که بهترین برندهای ایمپلنت را مورد استفاده قرار داده و رضایت بیماران را به دست بیاورد.