علل تحلیل لثه بعد از ایمپلنت دندان و نحوه مقابله با آنها

یکی از مشکلات کاشت دندان تحلیل لثه بعد از ایمپلنت دندان و همچنین تحلیل فک است. همچنین کشیدن دندان باعث می شود به مرور زمان استخوان محل کشیدن دندان تحلیل رود و ایمپلنت را دچار مشکل کند که این مشکل از رایج ترین مشکلات برای کاشت ایمپلنت است. می توان گفت آسیب لثه نیز از عوارض کوتاه مدت و بلند مدت ایمپلنت است؛ اما دلیل اصلی تحلیل لثه و بیماری های لثه مربوط به ایمپلنت نیست و به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی دهان و دندان می باشد.

در واقع ایمپلنت دندان در بلند مدت و کوتاه مدت باعث بیماری های لثه نمی شود و این خود فرد است که باعث بروز مشکلات لثه بعد از ایمپلنت می شود. از دیگر عوارض ایمپلنت می توان عفونت لثه در محل کاشت ایمپلنت، آسیب به بافت های اطراف کاشت ایمپلنت، التهاب لثه، آسیب به رشته های عصبی، احساس بی حسی و خارش در لثه و لب ها و دندان های طبیعی دیگر اشاره کرد.

نشانه های بیماری لثه پس از کاشت ایمپلنت

تحلیل لثه بعد از ایمپلنت دندان ، التهاب، عفونت و خونریزی لثه، ایجاد فاصله بین دندان و لثه، مزه بد و بوی بد دهان از نشانه های کوتاه مدت کاشت ایمپلنت دندان است که با مشاهده این عوامل باید سریعا به دندان پزشک مراجعه کنید. دندان پزشک با بررسی ایمپلنت در صورتی که دچار بیماری لثه شده باشید هرچه سریعتر برای درمان آن اقدام می کند. هرچه سریع تر مراجعه کنید درمان ساده تر و عوارض بیماری کمتر می شود.

دلایل پس زدن ایمپلنت توسط لثه در بلند مدت و کوتاه مدت

تحلیل لثه بعد از ایمپلنت در بلند مدت به این دلیل است که فرد به خوبی از ایمپلنت مراقبت نمی کند و بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کند. داشتن عادات غذایی نا مناسب نیز یکی از این دلایل است که با گذشت مدت زمان طولانی باعث ایجاد عفونت در لثه و ایجاد مشکل در خود ایمپلنت دندان می شود و در نتیجه باعث تحلیل لثه در طولانی مدت می شود. بیماری های لثه ممکن است بعد از گذشت چند ماه و یا چندین سال بروز کند.

حال به بررسی دلایل پس زدن ایمپلنت دندان توسط لثه در کوتاه مدت می پردازیم. معمولا لثه ی برخی افراد به مواد فلزی یا هر نوع ماده خارجی حساسیت و آلرژی دارد و ایمپلنت را پس می زند. در این صورت باید به دندان پزشک مراجعه کنید. دندان پزشک لثه را می شکافد تا از جوش خوردن کامل ایمپلنت با استخوان فک اطمینان حاصل کند. در صورت حصول اطمینان مجددا ایمپلنت از لثه خارج شده و ایمپلنتی با پایه غیر فلزی جایگزین آن می شود.

خطرات جدی بعد از ایمپلنت

تحلیل لثه بعد از ایمپلنت از مهم ترین خطرات بیماری التهاب لثه اطراف ایمپلنت است. در واقع التهاب لثه در اطراف ایمپلنت در صورتی که به موقع درمان نشود پیامدهای متعددی دارد. التهاب شدید لثه منجر به از دست دادن ایمپلنت می شود به همین دلیل باید سریعا برای درمان کامل آن اقدام کرد.

تحلیل لثه بعد از ایمپلنت دندان

چگونه از التهاب لثه در فضای اطراف ایمپلنت جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از التهاب لثه که به مرور زمان باعث تحلیل لثه بعد از ایمپلنت می شود باید توصیه های زیر را به دقت انجام دهید تا دچار مشکلات بعد از ایمپلنت نشوید:

• روزی ۲ بار به طور کامل دندان های خود را با خمیر دندان های ضد باکتری بشویید.
  • حتما از آب نمک و دهان شویه های غیر فلوراید برای شستشوی دهان استفاده کنید.
  • از ژل های دهانی روزی یک یا دو بار زیر ایمپلنت استفاده کنید.
  • برای تزریق ژل دهانی زیر ایمپلنت حتما از سرنگ استفاده کنید.

در کلینیک تخصصی ایران زمین سعی می شود از بهترین برندهای ایمپلنت استفاده شود تا امکان بروز عفونت و تحلیل لثه را به حداقل برسانند.