تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان به چه دلیل اتفاق می افتد؟

تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان، از جمله عوارض احتمالی عمل ایمپلنت دندان است. این عارضه را از دو دیدگاه می توان مورد بررسی قرار داد:

عوارضی همچون تب، درد و التهاب و تورم و خونریزی از جمله عوارضی هستند که پس از هر عمل جراحی از جمله ایمپلنت دندان مشاهده می شوند. این مشکلات عادی بوده و کاملا قابل کنترل هستند. بنابراین در صورتی که تب و لرز در روز های اول به وجود آید، جای هیچگونه نگرانی نیست. کافی است آنتی بیوتیک هایی که توسط متخصص دندانپزشک تجویز شده اند، به موقع و با دوز تعیین شده مصرف شوند. اما اگر دوره بروز هر کدام از عوارض ذکر شده  بیش از سه تا چهار روز به طول انجامد و یا مدتی پس از پایان دوره درمان روی دهند لازم است به پزشک معالج مراجعه شود. چرا که دلیل آن ممکن است عفونت ایمپلنت دندان باشد. و این امر می تواند حاکی از شکست زود هنگام عمل ایمپلنت دندان باشد.

تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان - کلینیک ایران زمین

تب و لرز ناشی از عفونت ایمپلنت دندان

یکی از عوامل ایجاد تب و لرز در انسان، وجود عفونت در بدن او است. در صورتی که منشأ آن، عفونت ایمپلنت دندان باشد به شدت باید جدی گرفته شود و نسبت به درمان سریع آن اقدام گردد. با از بین رفتن عفونت، تب و لرز نیز از بین می رود. عفونت ایمپلنت دندان اگر به موقع درمان نشود می تواند آسیب جدی به لثه وارد کند و موجب از بین رفتن بافت آن در اطراف ایمپلنت دندان شود.

این امر در برخی موارد حتی ممکن است به خارج کردن ایمپلنت دندان منجر گردد. از سوی دیگر نادیده گرفتن عفونت لثه ها در دراز مدت موجب ورود باکتری ها به خون شده و آسیب جدی به بیمار وارد خواهد کرد. تب و لرز از علائم هشدار دهنده در این زمان است. بنابراین به شدت توصیه می شود در صورت بروز تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان به دندانپزشک معالج خود مراجعه کنید.

در اکثر موارد میزان عفونت ایمپلنت دندان کم است. در این صورت پزشک با تجویز آنتی بیوتیک، آن را درمان خواهد کرد. اما گاه ممکن است عفونت بسیار شدید بوده و نیاز به خارج کردن آن باشد که این عمل طبق تشخیص پزشک و با استفاده از تجهیزات دندانپزشکی یا لیزردرمانی و… انجام خواهد شد.

تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان - کلینیک ایران زمین

علت ایجاد عفونت ایمپلنت دندان

عمل کاشت ایمپلنت دندان از اعمال سخت دهان است. این عمل معمولا در چند مرحله و طی زمان طولانی انجام می شود. در تمامی مراحل، از کشیدن دندان و آماده سازی لثه، کاشت پیچ و نصب اباتمنت ایمپلنت دندان گرفته تا چسباندن روکش آن، بافت لثه و دهان درگیر هستند. در واقع محیط دهان در معرض میکروب ها و آلودگی های مختلف قرار می گیرد و در عین حال محیطی مرطوب بوده و به شدت حساس است.

بنابراین یکی از علل مهم بروز عفونت و همچنین تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان، عدم ضدعفونی محل و یا تجهیزات دندانپزشکی توسط پزشک در طی جراحی می باشد. علت دیگر، عدم توجه بیمار به بهداشت دهان و عدم رعایت رژیم غذایی توصیه شده از سوی پزشک است. عوامل دیگری همچون عدم مصرف آنتی بیوتیک ها، زمینه بیماری های لثه که در بیمار وجود داشته، عدم وجود بافت استخوانی کافی و… می توانند موجب بروز عفونت ایمپلنت دندان شوند.

کلینیک تخصصی ایران زمین، با ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی پاسخگوی نیازهای مراجعین خود می باشد. وجود متخصصان و جراحان مجرب، محیطی کاملا بهداشتی، تجهیزات کامل و مدرن از جمله امتیازات این کلینیک به شمار می روند. در صورت تمایل به انجام مشاوره رایگان در زمینه ایمپلنت دندان می توانید اینجا کلیک کنید.