ترمیم ایمپلنت دندان چرا و چگونه انجام می شود؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که برای کسانی که جراحی ایمپلنت دندان انجام داده اند پیش می آید این است که آیا می شود ترمیم ایمپلنت دندان امکان پذیر است؟ می توان پاسخ داد که این مشکل به صورت شایع نیست و به ندرت شما نیازی به ترمیم آن خواهید داشت. ولی در هر صورت باید اولین قدم مراجعه به ایمپانتیست خود و مطرح کردن موضوع با ایشان می باشد. در صورتی که به بهترین کلینیک مراجعه نمایید و از خدمات ان بهره گرفته باشید می توانید برای مدت ها خیالتان بابت ترمیم یا تعویض ایمپلنت دندان راحت باشد.

یکی از دلایل این جراحی با وجود هزینه بالا و دوره درمان نسبتا طولانی، موفقیت آن است. معمولا به دلایل زیر نیاز به ترمیم ی ایمپلنت دندان داریم: شل شدن و یا افتادن آن. در این قسمت علل این اتفاقات را بررسی و نکات مراقبتی لازم را بیان می کنیم.

علل شل شدن ایمپلنت دندان و روش های جلوگیری از آن

از جمله عواملی که می توان نام برد عبارتند از : تحلیل استخوان، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان که منجر به عفونت و بروز بیماری پری ایمپلنتیت می شود. هر چه سریعتر متوجه این مساله شوید و به دندانپزشک مراجعه نمایید، با ترمیم یا تعویض به موقع  می توان ایمپلنت دندان را نجات داد. از جمله علائم به درد، تحلیل استخوان، خونریزی حین لمس دندان و یا تغییر رنگ بافت اطراف لثه اشاره کرد. نادیده گرفتن این علائم باعث ایجاد مشکلات بزرگتری خواهد شد. ممکن است عفونت به کل ناحیه دهان و دندان سرایت کرده و حتی به دیگر بخش های بدن بیمار نیز آسیب بزند. در مواردی حتی باعث بروز عفونت در خون بیمار نیز شده است. پس توصیه می شود به محض رویت این علایم سریعا به جراح مراجعه نمایید تا علت تشخیص داده شده و درمان های لازم صورت گیرد.

ترمیم ایمپلنت دندان - کلینیک ایران زمین

نحوه ترمیم ایمپلنت دندان

نحوه ترمیم ایمپلنت دندان بستگی به محل و مشکلی دارد که پیش امده است.

در صورتی که تاج دندان آسیب دیده باشد و یا شکسته باشد، ابتدا به ایمپلنتیست مراجعه نمایید. جراح پس از معاینه تصمیم می گیرد که آیا بدون روکش می توان مشکل را حل نمود در این حالت شکستگی بدون روکش ترمیم می شود که روش آسان و کمتر تهاجمی می باشد.  در غیر این صورت سریع ترین راه ساخت مدل جدید دندان توسط آزمایشگاه دندانپزشکی و جایگزینی تاج جدید بر روی دندان است.

اگر کل ایمپلنت دندان با مشکل مواجه شده است باید ابتدا بوسیله جراحی ایمپلنت را از دندان خارج نمود . سپس با توجه به اینکه تحلیل استخوان صورت گرفته یا نه؟ در صورت نیاز ابتدا محل جراحی تمیز شده و پیوند استخوان انجام گیرد. پس از بهبودی و التیام این ناحیه، ایمپلنت دندان جدید برای بیمار کاشته شود. در این حالت نیاز به تعویض ایمپلنت دندان می باشد.

ترمیم ایمپلنت دندان - کلینیک ایران زمین

یکی از موارد دیگری که نیاز به ترمیم ایمپلنت دندان است ، شکستن پروتز دندان می باشد. این مشکل معمولا به دلیل فشار بیش از حد به روکش دندان مانند دندان قروچه کردن یا خوردن سنگ یا غذاهای سفت و حتی شکستن آجیل پیش می آید. در این حالت که با درد زیادی هم همراه خواهد بود، دندانپزشک ابتدا پیچ داخلی را باز کرده و پروتز را از دندان خارج و تعویض می نماید.

در کلینیک تخصصی ایران زمین می توان ایمپلنت را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب انجام داد. در صورت نیاز به مشاوره رایگان در این زمینه می توانید اینجا کلیک کنید.